Saturday 3 November 2012

Opp Amaryllis och gratis visning av Forks Over Knives!

20121102_173053

Lökarna skall stå med rötterna i vatten ett dygn sedan blir det plantering!

Jag hade en supermysig fredag igår. Jag var traditionsenligt på Fram och köpte 3 lådor osteen mango. Himmelriket! Sen blev det morötter, celleri, blomkål, äpple m m. Efteråt köpte jag amaryllis, två lökar och en färdigplanterad. Lökarna är röda och den färdigplanterade är vit. Det är något alldeles speciellt att driva upp något själv. Nu blir det till att plocka undan pelargonerna som gjort sitt för i år och göra plats för amaryllisen. Bredvid handelsträdgården där jag köpte amaryllisen finns en frisör och jag bestämde mig spontant för att gå och klippa mig. Mitt hår har vuxit enormt mycket men jag har en del slitet gammalt hår kvar längst ner i längderna. Skönt att ha blivit av med det =) På detta blev det en skön löptur i uppehållsväder och på kvällen såg vi en film på Netflix.se som jag varmt kan rekommendera: The Terminal. Jag såg även att Forks Over Knives finns på Netflix! Alla får lov att testa Netflix gratis en månad så nu har alla ni som ännu inte sett Forks Over Knives möjlighet att göra detta!

No comments:

Post a Comment