Friday 23 November 2012

Fredag och restaurangbesök!

20121123_114216

Tjoho, för mig är det lycka att gå till ett ställe där jag inte riskerar att få vare sig animaliskt eller gluten i mig. Idag på lunchen  provade jag, tillsammans med en kollega, Rawfoodbaren som är tämligen nyöppnad i Göteborg. Maten var fantastiskt god och jag blev ordentligt mätt. Jag åt en enormt god lasagne. Det tenderar ju att bli lite mycket fett i form av nötter när man gör raw food som skall efterlikna lagad mat. Så var det nu också så det är inget jag kan göra varje dag utan får bli något att njuta av någon gång ibland =) Men, men, det här är enda stället i Göteborg där jag kan få veganskt och glutenfritt och det är lyxigt och något jag hoppas kommer att sprida sig till fler restauranger!

Vi startade med varsin vetegrässhot oxå =)

Trevlig helg!!!

2 comments:

  1. Visst är det underbart!!=)
    Jag tog med familjen dit på brunch och vilken succé både för stor och liten. Fantastisk mat och helt otroligt fin service!=)

    Josbaren på Sant Jörgen Park Resort är också ett hett tips! "Med ett ekologiskt helhetstänk serverar Josbaren allt från fräscha sallader, smoothies, raw food-fika, färskpressade juicer och varje dag, 7 dagar i veckan, serverar de en raw food-inspirerad meny med många olika rätter att välja på". Du måste testa vännen!=) Heeelt fantastiskt underbart!!

    Själv är jag i Sthlm i helgen, jag och maken var på maffian igår, så otroligt bra!! Och så mysigt att gå på en date med min kära, vi ska bli ännu bättre på det!=)
    Trevlig helg! Kram
    Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vilken bra idé! Familjen på brunch, det måste vi testa! =)

      Josbaren låter också som något att testa! Först spa och sedan josbar =)

      Åh en helg i Stockholm låter inte fel! Inte alls dumt att ta en date med sin make emellanåt. Den relationen är ju grunden för familjens fortsatta existens <3

      Tack detsamma och ha det riktigt mysigt!!!
      kram kram
      Jessica

      Delete