Saturday 21 July 2012

Tillbaks på mattan.

20120721_090734

I morse var jag tillbaka på yogamattan efter cirka 2 veckors uppehåll. Under semestern har jag njutit av att vara en riktig sjusovare. Jag har lagt mig vid 22 och sovit till 8-9. När man vaknar 9 känns det lite sent att göra yoga…  Men i morse var det som sagt dags igen. Jag tar på mig mig en vit t-shirt, mina vackra halsband och drar min vita morgonrock omkring mig och smyger iväg till min matta. Varje kundaliniyogapass består av intoning, eventuell uppvärmning, det fysiska yogapasset, vila, meditation och uttoning. Att sitta där på morgonen och möta sina tankar och känslor är enormt skönt. Att avsätta en tid på dygnet när alla känslor och tankar får strömma fritt gör att risken för undertryckta känslor minskar radikalt. Jag brukar också avsluta många av mina yogapass med att skicka kärlek och ljus till olika människor. Jag gör det till människor jag känner behöver lite extra omtanke. Det här fungerar även om det är någon man har något otalt med eller kanske bara en frostig relation till där man vill förbättra relationen. Det är ett fantastiskt sätt att öppna upp för en hjärtligare kommunikation. Prova själv så får du se hur effektivt det är! =)

No comments:

Post a Comment