Sunday 8 April 2012

Vem sa att mat utan kött är tråkig?

20120407_123807

Kolla in den här tallriken! =) Spenat gjord på havregrädde, ugnsbakade rotfrukter, kikärtsbiffar, gröna linser i tomatsås. Mums =) Enda nackdelen med lagad mat är att jag numera är så van att äta ordentligt stora volymer mat att jag även gör det med lagad mat vilket leder till att jag är proppmätt i flera timmar efteråt. Så är jag aldrig med frukten. Mätt men aldrig proppmätt. Det känns så tydligt med frukt att det är ren bränsle och att det inte genererar en massa extraarbete för kroppen.

2 comments:

  1. En fråga av nyfikenhet...:) Hur mår du när du äter lagad mat ibland? (ja, förutom mättnaden och arbetet med det för kroppen) Blir du dålig i magen eller klarar kroppen av att hantera det numera, när du äter till största delen raw och mycket har läkt? Eller blir det reaktion pga ovanan? /Martina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej =) När jag äter ett lagat mål någon gång ibland är det ingen fara. När vi var i Spanien på semester och det inte gick att få veganmat och vi åt ute varje kväll kände jag oro och olust i kroppen. Allt sådant försvann när vi kom hem jag körde mer rå igen.
      Nu kör jag 100% rå sedan en vecka tillbaka. Tänkte göra det en månad till en början, troligtvis blir det längre =)

      Delete