Sunday 22 April 2012

Juice.

Jag har dammat av vår kära juicer igen. Jag blev så sugen på att odla vetegräs och pressa egen juice så nu har jag gjort det.

20120421_141138

Gräset står i fönstret och frodas. Dock tycker jag inte alls om det lika mycket som när jag var i Valdemarsvik 2010 *skrattar* och det är absolut inget jag propsar på att min familj skall dricka. När gräset vuxit upp gör jag en laddning på morgonen. Jag kommer hålla på så ett tag till tills jag tröttnar.

När juicern ändå går varm passar vi på att göra mumsiga juicer på morot, selleri och äpplen eller vad vi nu kan tänkas känna för. Jättegott blir det!!!

20120422_142548

Här håller jag på att göra morotsjuice som jag drack idag på eftermiddagen. I bakgrunden står avfallspåsar där vi lägger allt matavfall och sen blir det biogas av det.

No comments:

Post a Comment