Thursday 5 April 2012

Påskmat?

P1030864

-Någon komjölk eller kött vill vi ju inte ha, var brorsans kommentar när jag ringde för att planera vår gemensamma påskmåltid. Det är ljuv musik att höra detta från sina nära och kära. Jag blir så lycklig att min bror väljer hälsa för sig och sin familj.

Det är alltid lite spännande att planera maten under dessa högtider. Påsk är ju inte lika köttfokuserat som jul (skinka, köttbullar, prinskorv) så vi lyckas nog få till lite påskkänsla ändå =)

Ungefär så blir det. Jag kommer göra undantag och äta lagad mat för att jag vill det, inte för att jag känner mig tvingad att  anpassa mig. Det är något jag tycker har varit svårast med min nya livsstil, att vi har så mycket speciella mattraditioner kring våra högtider som ju sätter prägel på det hela. Jag blir sugen på att äta lagad mat då. Dock har jag ingen som helst längtan efter kött öht.. Får rysningar när jag tänker på kött numera.

Vad skall ni äta för gott i påsk?

No comments:

Post a Comment