Sunday 22 April 2012

Rensat i röran.

Jag har ett alldeles eget rum som jag kallar min ateljé. Här skall sys, målas och göras yoga. Det har varit ett stökrum sedan vi flyttade in i somras. För någon vecka sedan fick jag ett ryck och började göra iordning i rummet. Idag sorterade jag upp de sista sakerna som har legat i vår soffa i en vecka ungefär. Så här såg det ut innan jag började röja:

20120409_102401

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20120422_161606

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu har jag min yogafäll på plats. På fällen ligger en kudde och en sjal som jag brukar använda när jag mediterar. Till höger om byråerna står akvarellpapper.

 

20120422_161634

En tavla som går i lila och lotusblommor av snäckskal (vita resp lila).

 

20120422_161650

Ljuset har min vän Sofia gjort.

 

20120422_161658

Jag har alltid älskat stenar. Här ligger de t o m på ett vackert stenfat.

 

20120422_161904

Ljuslyktor på plats =)

 

20120422_162051

Tavlor som jag fått av min man har kommit upp.

20120422_162129

Två nyinköpta kavajer hänger på plats. De skall åka ett varv i tvättmaskinen innan jag tar på mig dem. Jag tvättar alltid nya kläder innan jag använder dem. Gissar att det är ännu klokare att börja kolla in ekologiska kläder så slipper jag denna procedur.

Hur som helst så känner jag mig jättenöjd med att jag har fått ordning i min ateljé så att jag kan använda rummet. Det återstår en del sortering i bokhyllor, som inte syns på bilderna, men det hindrar ju inte att rummet används. Att få ordning i rummet har hängt över mig länge. Det är klokt att göra sig av med sådant som hänger över en =)

2 comments:

  1. Vad kul att få ordning! Jag har också haft röjning hängt över mig länge o ska precis till att fixa i ett rum där jag ska - sy, måla och yoga :-)
    Jättebra med ekologiska kläder, men se upp med att det kan finnas gifter på dem också, eftersom vissa är bara odlade ekologiskt, men "framställda" efteråt, med kemikalier. / Malin

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) Så roligt att du också skall använda ditt rum på samma sätt. Det är så enormt skönt när sådant som hängt över en länge blir gjort. Nu behöver jag inte längre tänka: jag vill göra det eller det men jag boooorde röja i min ateljé. Sådana tankar tar mycket energi.
      Jättebra att du berättar om de ekologiska kläderna. Man får vara om sig och kring sig med allt.
      kram
      Jessica

      Delete