Tuesday 20 March 2012

PMS–ett minne blott.

Jessica innan fruktdiet: Känslig och nedstämd några dagar innan mens. Sedan blödde jag i minst en vecka och jag var så enormt trött att jag ville gråta mig igenom dessa dagar.

Jessica 6 månader på fruktdiet: Jag fick mens i fredags och blev jätteförvånad. Var tvungen att kolla kalendern och jo då det var dags, jag är som en klocka, en cykel på exakt 28 dagar. Men jag hade inte känt någonting innan!!! Inga humörsvängningar, ingenting! Sedan blödde jag i två dagar. That’s it. Ingen gråtfärdig trötthet utan jag kunde delta i livet. Redan förra perioden blödde jag endast i två dagar men då kände jag fortfarande av att mensen var på gång. Jag var dock inte trött. Men, nu, jag säger bara wow =) Det kan aldrig vara meningen att vi skall lida dessa dagar =)

Jag älskar det frukten och grönsakerna gör med mig! =)

2 comments:

  1. SÅ häftigt :D Mycket kärlek vår kropp har att erbjuda om vi bara ger den möjlighet :D

    Kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. Ja det är verkligen häftigt och jag blir mer och mer nyfiken på vilka fler häftiga saker som väntar mig =))

    kram
    Jessica

    ReplyDelete