Saturday 24 March 2012

Lite tips om du vill komma igång med löpning.

20120324_152121

Precis hemkommen från en löprunda. Glad och nöjd, vilket jag var under hela passet. No pain no gain är sååå 2011.

Jag har sprungit GöteborgsVarvet som är 21km två gånger. Trots detta är jag idag en nybörjare vad gäller löpningen. Vidare är jag ju numera normalviktig vilket innebär att jag har 10 extra kilo att förflytta. Jag älskar löpning och har alltid gjort. Det är liksom roligt att springa och jag känner mig som ett barn nästan varje gång =) Nu när jag är nybörjare igen gäller det att ta det väldigt försiktigt. Jag ser det mer som att jag ger mig ut på en promenad med inslag av löpning. När det känns lätt springer jag men så fort det känns minsta motigt går jag. Jag kan t ex bestämma mig för att gå i alla uppförsbackar. Man får skönt flås i backarna ändå. Löpning skall vara en njutning, annars pressar man sig själv för hårt. Anledningen till att jag vill springa är att jag vill ta mig själv till en högre energinivå. Löpningen lyfte mig förr, tänk då vad den kan göra för min nya energifyllda kropp som tankar frukt och grönsaker varje dag =)

Screenshot_2012-03-24-15-43-12

Som ni ser, lugnt och fint. Föredömligt bra tempo för en nybörjare. Ingen blodsmak här inte.

No comments:

Post a Comment