Friday 9 March 2012

Åh så skönt med fredag!

20120224_122937

Idag är det extra, extra skönt med fredag. Förra helgens yoga och upplevelser var fantastiska men hjälp så tufft det var. Vi gjorde en meditation som heter pånyttfödelse för att städa ur gamla känslor. Läraren berättade innan vi började att effekten av den här varar i 40 dagar så det kan komma upp mycket känslor under den här perioden. För mig kom det upp en massa sorg, jag har ingen aning om vad det handlade om och det fina med meditationer och yoga är ju att man INTE behöver veta var en känsla kommer ifrån. Accepterar man den bara kärleksfullt och blir medveten om den så läker den sig. Någon som jag talade med fick upp tydliga bilder från barndomen som hon helt hade förträngt. Nåväl, jag kände mig så sorgsen och ledsen efter detta och under hela måndagen så brände tårarna under ögonlocken. Jag arbetade hela dagen med att acceptera känslan och att vara i den. Jag hade även en ångestfylld dröm på natten, jag minns inte vad den handlade om dock. Men sedan på tisdagen var jag tillbaka i mitt sorglösa, härliga tillstånd. Dock var jag lite bekymrad över hur min kropp skulle stå emot fysiskt när folk omkring mig ligger däckade i influensa och igår började jag hosta. Känns konstigt då jag inte varit sjuk på 5 månader. Men så är det, min kropp är fortfarande väldigt känslig för när jag kommer ur balans.

Den här helgen skall jag bara ta det lugnt, skriva på min tenta och njuta av den utlovade solen =)

No comments:

Post a Comment