Monday 27 February 2012

Yoga och tenta.

20120227_070516

Himlen var överväldigande vacker i morse.

Jag utbildar mig ju till yogalärare och i helgen får vi vår hemtenta. Vi har haft ett antal terminsprov för att få en bild av hur vi ligger till men hemtentan måste man klara för att få sin certifiering. Det är ungefär 13 år sedan jag skrev en tenta senast och det är inte annat än att tentaångesten väcks till liv i mig Blinkar 

Till sommaren har det gått två år sedan jag startade min utbildning till Kundaliniyoga-lärare. Det har varit en enormt utvecklande resa och yoga har numera blivit en självklar del i mitt liv och yoga är ett fantastiskt verktyg för att hantera olika livssituationer. Jag har också haft möjligheten att uppleva glädjen i rollen som yogalärare och det är fantastiskt hur mycket jag får tillbaka från mina elever.

No comments:

Post a Comment