Sunday 12 February 2012

Alzheimers och Raw Food.

Idag tog jag del av en så fantastisk historia om en kvinna som hjälper sin Alzheimerssjuka pappa med Raw Food. Jag blir alldeles varm i hjärtat av att läsa om hans framsteg. Det är nästan kusligt när man inser hur mycket maten påverkar oss eftersom sååå många människor mår såååå mycket bättre när de går över till Raw Food. Undertecknad är ju ett levande exempel på detta. Jag och maken pratade om matens påverkan så sent som igår och vi önskade att man skulle få en snabbare feedback över hur negativt fel mat påverkar eftersom det är så svårt för gemene man att koppla ihop orsak och verkan i detta fall.

Ät sådant som din kropp älskar, för det är (den)du sannerligen värd!

3 comments:

  1. Om du skulle förstå hur tacksam jag är att du la ut denna information. Läste vidare i kommentarerna till inlägget och fann ett tips om en bok angående kokosnötsolja och alzheimer. Min svärfar och svärfars syster har alzheimer så nu finns det hopp. Även förebyggande kokosanvändande för resten av släkten vore ju självklart.

    ReplyDelete
  2. Ännu en intressant länk om detta med bra och lättillgänglig information

    http://www.alternativjournalen.se/nyheter/kokosnotsolja-vid-alzheimers-6509589

    ReplyDelete
  3. Det värmer mitt hjärta Anna. Det är min önskan att alla skall få veta att det finns alternativ. Vår kropp har en fantastisk förmåga att läka, bara vi ger den en chans! Det känns så tryggt att vi kan påverka vår framtid, att vi inte bara behöver vara marionetter i livets lotteri.

    ReplyDelete