Monday 27 February 2012

Spellista.

SC20120227-195245

Imorgon håller jag yogalektion igen. Om jag skall spela musik under yogalektionen gör jag iordning en spellista i telefonen innan. Ajai Alai spelar jag när eleverna droppar in i klassen, This universe snurrar under vilan och Aad Guray Nameh är mantrameditationen. Under själva kriyan, när man gör de fysiska yogaövningarna, spelas ingen musik. This Universe kan ni hitta på Spotify, riktigt vacker musik. Jag lyssnade på den mycket när jag var sjuk i våras/somras. Mitt hjärta slog så hårt och pulsen dunkade i hela mig och jag kunde inte komma till ro. Jag hade en vilopuls på 100… Då var det skönt att plugga igen öronen med musik för att slippa höra dunkandet. Det var också effektivt mot snarkande grannar när jag sov på 4-sal Skrattar

2 comments:

  1. Blir sugen på att skaffa mig spotify och ladda ner musiken du rekommenderar!Aporpå att dricka vatten i ett tidigare inlägg. Har druckit ingefärste varje morgon i ett halvår och det har inte haft den effekt jag önskade. Efter råd från min ayurvedaläkare så dricker jag nu 11/2-3 liter varmt vatten på morgonen och går på toaletten på morgonen istället för mitt på dagen. Äntligen!Det är ju så viktigt för hälsan att gå på toa på morgonen och det känns bra. Lycka till på tentan!Skulle gärna ta en lektion hos dig. Bor i Stockholm,men du kanske dyker upp här någon gång framöver.

    ReplyDelete
  2. Det tycker jag absolut du skall göra! =) Njut av härlig musik.
    Så skönt att du fått ordning på magen! Att sköta magen på morgonen är befriande. Det känns så skönt på något vis att ha gjort rent hus innan man fyller på med nytt ;)
    Tack för lyckönskningen! Det hade varit en ära att få vara din yogalärare.
    Ha det fint!

    ReplyDelete