Friday 10 February 2012

Ett mirakel.

20111127_075113

Idag hände något roligt på ett möte på jobbet:

- Vad äter du? undrade en manlig mötesdeltagare

- Smoothie på mango och dadlar, jag äter bara frukt och grönsaker svarade jag.

- Aha, är det någon slags bantningskur?

- Oh nej, jag har gått upp 7 kg av det här och jag mår fantastiskt bra!

Sen berättade jag om mina årslånga magproblem och han blev jätteintresserad av att veta mer eftersom han själv hade problem med bl a gluten. Han verkade ha koll för han insåg oxå att när näringsupptaget inte är perfekt kan det sätta sig på den mentala hälsan. Jag tipsade honom om boken “Self healing colitis & crohn's” av David Klein. Den boken räddade faktiskt livet på mig. Han blev jätteintresserad! =)

Vidare, på yogan i helgen skulle vi i grupper berätta vad vi åt. När det kom till min tur sa jag som det var, jag äter bara frukt och grönt enligt 80/10/10. En av kursarna antecknade flitigt och sa sedan:

-Jag såg dig Jessica i början av den här utbildning och så ser jag hur du ser ut nu. Vilken förvandling! Det är ett mirakel.

 

Ja det är det sannerligen och att leva enligt 80/10/10 är enormt läkande.

1 comment: