Friday 23 December 2011

Dan före dan =)

Hej på er alla härliga hälsotörstande människor!

Jag har haft en paus från bloggen som en del av er har noterat. Men livet har rullat på =) Jag äter fortfarande frukt och grönsaker och för första gången i mitt liv kan min kropp ta upp näring och lägga upp reserver. Jag har gått upp 6 kg på att äta frukt och grönsaker =) Min kropp är på väg till balans. Jag mår bättre än vad jag gjort i hela mitt liv. Som barn hade jag alltid ont i magen – jag tålde ju inte maten har jag ju förstått nu. Som vuxen drevs jag av en enorm viljekraft. Emellanåt var jag obeskrivligt trött. I maj kunde min kropp inte längre stå emot utan jag blev väldigt sjuk som ni vet.

Jessica idag: jag har slutat tappa hår. Min kropp kan ta upp näring och bygger upp reserver. Jag har ett lugn som av min närmsta kollega häromdagen beskrev som omänskligt (åja). Jag har en energi och glädje som ger mig komplimanger som: Du är strålande som en Shakti-gudinna.

Och som jag har sökt, mina vänner. Som jag har sökt. Via ayurveda, till kokt vegankost till hög-fetts raw kost. Slutligen hittade jag 80/10/10. Nu är jag i hamn.

Jag styrketränar och njuter av att känna den ökande styrkan i min kropp. Löpningen tar jag det försiktigt med men jag har kommit igång så sakteliga. Har fått rådet att ta det lugnt åtminstone ett halvår till på den fronten för att fortsätta bygga upp mitt immunförsvar. Numera arbetar jag dessutom heltid. Det var trevligt att få full lön den här månaden för första gången sedan april =)

I november var min man och jag i Spanien. Då sprang jag för första gången på 1.5 år. Jag var så enormt lycklig. Här kommer några bilder från Spanien via vilka jag hoppas kunna sprida lite värme med så här i vintermörkret:

running

Min första löprunda och jag är sååå lycklig =)

relaxing

Tankar D-vitamin för att klara vår mörka vinter.

grapes

Min färdkost inför hemresan, 1.3kilo vindruvor.

En riktigt God Jul önskar jag er alla och ett varmt tack för alla fina kommentarer jag fick under min paus. Särskilt tack till Anna och Cathrine som följt mig så länge =)

4 comments:

  1. Åhh, vad jag saknat dina inlägg. Härliga bilder. Så skönt att du hittat ditt sätt att äta nu.GOD JUL & Gott Nytt hälsoår!

    ReplyDelete
  2. Åh, jag blir helt tårögd när jag läser, vad underbart att du har hittat det rätta för just dig! Fortsatt lycka till, det är du så värd!

    ReplyDelete
  3. Söta Martina, nu gör du mig tårögd! =) Tack så hemskt mycket!

    ReplyDelete