Tuesday 27 December 2011

Yoga.

IMG_3326

En strandbild från Spanien

Yogan har fått stå tillbaka lite det senaste halvåret. Mitt stora fokus har varit att dels återfå krafterna och senare lägga på mig reserver i form av fett och dessutom bygga upp muskler. När jag började äta enbart frukt och grönsaker var det mitt sista halmstrå. Jag ville absolut inte börja äta animaliskt igen då jag är fullständigt övertygad om att detta inte är hälsosamt för oss. Åh andra sidan är det inte heller hälsosamt att vara underviktig. Om jag inte hittat det här sättet att äta hade jag nog fått kasta in handduken och välja mellan pest eller kolera. Dvs vara underviktig eller äta animaliskt protein och åtminstone få lite fettreserver igen.  Jag är enormt tacksam att jag slapp välja =)) Men nu till yogan. Vågen vandrar stadigt uppåt och kroppen har blivit starkare så nu känns det som att det är dags att  plocka in yogan igen. Jag gjorde ett härligt pass nu på förmiddagen. Vi har jullov med barnen och det är nog bland den bästa ledigheten som finns =) Något som gläder mig enormt också är att vi återigen går mot ljusare tider. Personligen tycker jag att vintersolståndet är viktigare att fira/uppmärksamma än nyårsafton =)

No comments:

Post a Comment