Wednesday 28 December 2011

Sov gott.

IMG_3231

Diesel – en livsnjutare =)

Våra kroppar behöver rätt mat, tillräckligt med sömn, solljus och motion för att må riktigt bra. Just nu är det svårt att få tillräckligt med solljus och då tror jag det är extra viktigt att man är noga med de övriga delarna för att bibehålla kroppens motståndskraft. Hela naturen vilar nu. Jag tror att det är viktigt att lyssna till sömnigheten som kroppen signalerar under denna årstid och försöka sova så mycket man kan. Själv lägger jag mig vid 22 och går upp vid 7-tiden på vardagarna och på helgerna sover jag gärna lite längre. Mitt forna jag hade klockan på väckning vid 5 i ur och skur och började dagen med 1.5h yoga. Jag låg konstant på minus i min sömnbank. Nu sover jag gott utan dåligt samvete och bidar min tid tills våren med sitt tidiga morgonljus gör entré och lockar upp mig ur min törnrosavila =) Det är okej att inte köra på i 180 året runt.

No comments:

Post a Comment