Friday 1 February 2013

Skönt med fredag.

Hoppas ni haft en fin vecka! Min vecka fick ett sorgsamt slut. Igår var Mattias och jag på begravning. Att begrava en 35-årig man vars hustru väntar deras gemensamma barn är bara så oändligt sorgligt. Det finns inga ord. Det finns inget gott i det som skett. Den enda trösten är att tiden gör saker enklare att hantera. Trots detta ofattbart sorgliga blev det en väldigt vacker begravning och minnesstund. Mitt i allt detta lyckades de anhöriga tänka på mig och ordnade frukt åt mig. Fantastiskt. Det fanns även utrymme för skratt igår. Det är ju så, sorgen blandas med glädje precis som glädjen blandas med sorg. Det är så livet ser ut. Det är så vi vet att det alltid kommer att vara. Vi kan göra det enklare för oss genom att ta hand om vår andlighet och stärka vår mentala kraft. Där är yoga och meditation ett ovärderligt verktyg. Jag känner så oerhört starkt att jag vill ha min frukt i svåra stunder. Frukten ger mig kraft och energi och den belastar inte kroppen med något som skapar inflammationer eller belastar min kropp med svårsmält föda. I sorgliga stunder känner jag ännu starkare att jag vill vara snäll mot min kropp. Vara i vägen så lite som möjligt. Utsätta den för så lite belastning som möjligt. Meditationen blir även den ännu mer betydelsefull.

Ta väl hand om er.

No comments:

Post a Comment