Saturday 21 May 2011

Underbar omtanke.

Det var så många som på olika sätt visade mig varm omtanke när jag var sjuk. Det är så skönt att ha vänner och familj omkring sig som verkligen bryr sig om. Jag har fått fina blommor:

IMG_2324

IMG_2325

IMG_2326

IMG_2329

Och min vän Sofia gjorde det här vackra kortet:

IMG_2330

Min vän C kokade buljong på köttben, vilket är väldigt stärkande, och kom upp med till mig på sjukhuset. Sjukhusmaten är under all kritik!!! Den maten är verkligen död och det var oehört skönt att komma hem och få fina ekologiska råvaror igen!

Jag fick en bunt tidningar av dem som hälsade på. Yogatidningar och en hel del vackra inredningstidningar och trädgårdstidningar! Sjuksköterskorna var helt underbara! En nattsköterska var helt outstanding. Hon satt med mig en god stund och pratade om en massa roliga saker när ångesten grep tag om mig mitt i natten där jag låg med dropp och var ledsen. Min puls sjönk med 20 slag när vi satt och pratade!!! Visst är det häftigt!

Mitt i eländet var det fantastiskt att känna all kärlek från alla håll. Min underbare make var förstås med mig hela tiden, förutom på natten då.

No comments:

Post a Comment