Sunday 22 May 2011

Cykel.

bjork-7-vaxlad-damDen här påminner liite om min cykel. 

 

Jag längtar så efter att cykla! Jag har alltid tyckt om att cykla och jag minns fortfarande den där känslan som inföll sig när man som barn plockade fram cykeln på vårkanten. Vintergruset hade precis sopats bort, snön smälte långsamt i det soliga vårvädret och vårfåglarna sjöng i vårglädje. Lite småkyligt så en kofta behövdes men oj vad härligt det var att hoppa upp på cykeln och glida iväg. Cykeln var en ständig följeslagare vart man än skulle. Min mor hade inget körkort så det blev aldrig något skjutsande hit och dit. För ungefär 10 år sedan svek jag min mintgröna kärlek med vitt bockstyre från tidigt 90-tal och bytte ut den mot en röd Crescent Hybrid. Den känns fortfarande som ny *skrattar*. Jag längtar till att få damma av den och ta med pojkarna 3 på cykeltur!

Jag gissar att det får dröja ett tag dock. Igår kände jag mig så pigg och i min iver blev det både en promenad i området och ett yogapass. Jag tycks få betala för det idag för jag är jättetrött! Så idag blir det en vilodag och en meditation som mest.

Önskar er en skön söndag!

No comments:

Post a Comment