Sunday 29 August 2010

Gifter i hud- och hårvårdsprodukter och kosmetika.

Mina vänner!

Den här härliga videon har jag ramlat över. Härlig för att den är så enkel och pedagogisk. Dock lite dyster med tanke på budskapet. Men, misströsta inte! Ju fler vi blir som blir medvetna desto större chans har vi att få ordning på det vi och de före oss har ställt till med.


Du som har en liten bebis och blir orolig. Ta det lugnt, skippa schampo och oljor. Det behövs inte!!! Och om ditt lilla barns hud är torr så använd olivolja eller liknande istället. Jag ville vänta med att schamponera mina barn eftersom det verkade så meckigt och jag ville inte att de skulle få schampo i ögonen. Tänkte att jag väntar tills det behövs... nu har jag väntat i 8 år och deras hår blir aldrig fett!!!!

För den modiga kan du läsa om mina garanterat giftfria (eller vad sägs om honung och kokosolja exempelvis ?) hud- och hårvårdsprodukter lite längre ner. Jag tyckte det lät helknasigt att sluta med schampo i början. Men nu ler jag mest åt att vi människor tror oss behöva så mycket konstiga saker. Mikrovågsugnar, uppbyggda skor för att kunna löpträna, kemikalier på huden för att förhindra viktig D-vitamin att absorberas i huden.... Ur led är tiden.

Hoppas att det här inspirerar dig till att ta ett steg bort från kemikalier och berätta gärna om du plockat bort något!

No comments:

Post a Comment