Friday 27 August 2010

Fina älskade ungar. Vår framtid.

Fina, älskade ungar. Vad gör vi med er? Den här lille pojkens kropp är full av gifter och tungmetaller.

http://www.autismdiet.se/index.html

Hjärtat gråter och ibland vill jag bara ge upp.

Hur skall vi lyckas vända allt vi människor ställer till med?
Hur skall vi minska utsläppen?

Hur skall jag kunna ändra mig?

Jag har slutat att använda schampo, jag har bytt tandkrämen mot en ekologisk variant. Jag smörjer bara kroppen med sådant som jag kan stoppa i munnen. Jag har slutat äta kött och jag väljer mat som behandlats på ett sätt som är snällt mot naturen.

Men
Jag använder smink
Jag kör bil varje dag
Jag tycker om min mobiltelefon och gillar tekniska prylar
Jag tycker om att köpa nya kläder ibland
Jag "kan inte leva" utan tillgång till internet

Men jag försöker och jag hoppas att vi blir fler och fler så kanske vi orkar tillsammans. Det är därför min sida heter Ringar på vatten.

Ha en fin eftermiddag!

No comments:

Post a Comment