Friday 24 September 2010

Sista dagen på Living Food i Valdemarsvik.

Väskan är packad sedan klockan 8 i morse. Jag har hunnit med en morgonpromenad och hjälpt till att laga frukost. Vi har haft ett avslutande morgonmöte och vemodet har hälsat på. Men gud vad jag längtar hem! Matsäcken är packad, sushi och sallad! Mums =))

Igår hade vi en helt underbar avslutning med tårta och rosa champagne ( rejuvelac färgad med rödbeta men ooooj så gott!!!! ). Anita, köksföreståndaren Janne ( en tjej från Danmark ) och Dagmar ( kommer hit då och då och sköter groddarna och städar ) sjöng alla. Det var en väldigt mysig kväll. Sen brukar alla börja jäspa vid 21:30 vilket jag fullkomligt älskar eftersom jag själv numera är en kvällstrött person ( i ett annat liv ville jag aldrig gå och sova men det är en annan historia =) som gärna drar till kojs klockan 22. Vilan man får före 24 är förresten den viktigaste för kroppen. Jag lovar att jag skall visa bilder på tårtan vid senare tillfälle. Kanske när jag tuffar fram mellan Katrineholm och Göteborg ikväll.

Jag lämnar Skeppsgården strax efter klockan 14 idag och kommer in till Göteborg efter 19 ikväll. Det är definitivt en annan Jessica som börjar hemresan än hon som reste hit. Det känns som jag har ömsat skinn.

3 comments:

  1. Hej hej:D nu har jag provat att tvätta håret med honung:D jag gillar ideén så fantastiskt, miljövänligt, ekonomiskt och enkelt men jag känner mig nästan ren i håret. kan det vara så att man får ha rätt mycket honung i början och tvätta det lite oftare tills håret återfår sin balans? annars är jag mycket nöjd och kommer att fortsätta med honungen.:D Livet blir bara enklare och enklare.

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  2. vad häftigt, jag tvättade håret med honung och tyckte inte att det blev helt bra men det som är så kul är att dagen efter är resultatet bättre:D fettet som jag tyckte var kvar har försvunnit? börjar håret återfetta sig själv eller vad är det som händer:D så jag fortsätter att testa honungen och ser vart jag hamnar:D

    kram Cathrine

    ReplyDelete
  3. Men vad häftigt! Min erfarenhet efter att ha slutat med schampo är att håret numera lever ett eget liv och man märker av sin månatliga cykel ( om man är kvinna då ;). Dessutom var mitt hår inte kompatibelt med vattnet i Valdemarsvik för där kändes det inte bra. Nu är jag hemma igen och håret mår prima. Kosten spelar oxå en viktig roll och om jag sovit bra eller ej! Håret blir en riktigt bra indikator på vad som är på gång på insidan helt enkelt och nu vill jag absolut inte förstöra det med schampo =)

    Som du skrev i första inlägget, det tar dock ett tag innan håret återfår sin balans och innan du är fri från schampo-beroendet.

    Såååå modigt och kul att du provar! Men akta dig... schampo-industrin kommer att hemsöka dig *skrattar*.

    Och om du en dag känner tvivel så kom ihåg att mina söner som idag är 8 respektive 6 aldrig någonsin använt schampo och deras hår ser alltid nytvättat ut =) Vi människor behöver inte schampo m a o.

    kram på dig!

    ReplyDelete