Friday 10 September 2010

Kundaliniyoga och Living Food Global Center.


Vilken dag och vilket ögonblick som precis passerat. Alldeles nyss stod vår älg utanför fönstret och mumsade en god stund. Tyvärr var det någon som till slut gick för nära med sin kamera så han sprang in i skogen igen. Men jag njöt av att kolla in honom när han stod och åt =) Tror att jag dämpade lite av min älgskräck också när jag satt säkert här på insidan.

Imorgon är första dagen på min 2-åriga utbildning till lärare i kundaliniyoga. Det börjar med inskrivning vid 8-tiden och sedan varvas dagen med yoga och utbildning fram till klockan 17. På söndag börjar vi klockan 6(!) på morgonen och avslutar vid 15. Kursen är förlagd till helger, en helg i månaden, under 2 år. Det skall bli sååå roligt! Gissa om jag har väntat! Jag anmälde mig i februari så väntan har varit lång. Kurslitteraturen för den här terminen har jag redan plöjt. Det gjorde jag i våras någon gång. Det är Jessica i ett nötskal det.
De som känner mig vet att jag inte tycker om att vänta när jag bestämt mig för något. Nedan följer ett bevis på detta:

Igår ringde jag till föreståndaren Anita på Levande Föda Hälsohemmet i Valdemarsvik. Hon sa några saker som triggade en hel del i mig, så totalt olik skolmedicinen jag har varit i kontakt med. Ni vet den som tycker att avsaknad av sjukdom är samma som god hälsa. Det tycker inte jag! Att vara fylld av energi och vara lycklig DET är god hälsa. I morse när jag vaknade funderade jag på att det kunde vara en bra tid att åka redan nu på måndag faktiskt. Till min stora lycka finns det en 12-dagarskur som börjar nu på måndag! =) Jag pratade sedan med min chef och naturligtvis den viktigaste, min älskling. Båda gav mig 100% stöd och sen var det bara att boka en plats och boka tågbiljetter! =)
Det skall bli sååå spännande! Jag tänker inte ta med mig min dator. Tror jag. Jag skall försöka att inte ta med den i alla fall. Två skönlitterära böcker skall få följa med. Tror jag. Eller fler kanske. Jag älskar att läsa biografier... men jag har aldrig tid för det för jag läser så hejdlöst mycket faktalitteratur hela tiden. Men nu kommer jag inte att ta med några faktaböcker. Tror jag.

Visst är det härligt? Jag bestämmer mig på några minuter att plötsligt ta time out i två veckor med tre dagars varsel men jag vet inte vad jag skall ta med mig för packning...
Vad jag absolut skall ta med mig är dock:
  • Mobiltelefon + laddare(!!!)
  • Öronproppar =)
  • Dagbok/Anteckningsbok
Namaste - som yogisarna säger.

No comments:

Post a Comment