Monday 27 September 2010

Nu kan frosten komma.

Det var underbart att komma hem i fredags. Mattias och jag lyckades gå om varandra på stationen men till slut möttes vi =)
Sen i lördags var det dags att plocka upp grabbarna. I bilen på väg dit bestämde jag mig för att ta med Tiger hem. Tiger är familjens Norska Skogkatt som har bott kvar hos min exman. Sagt och gjort och nu ligger han i soffan och tokspinner när Mattias klappar honom.
Storstädning har hunnits med, utemöblerna har tagits in och mina pelargoner är klara för vinterförvaring - så nu kan frosten komma. Ikväll har det varit fullt upp oxå och jag har precis betalat räkningarna. Jag är tillbaka i livet som heter fullt upp m a o =)

Alla var väldigt nyfikna på fikan i morse. Jag berättade om vad jag ätit och säkert är det många som tycker det är extremt. Men det är det ju egentligen inte. Det är att gå tillbaka till det vi är gjorda för. Alla har rätt att göra sitt val men jag tycker alla skall känna till att viss mat gör oss sjuka och att det skall vara ett medvetet val att fortsätta äta den kosten i så fall.

Det finns inte tid för mer uppdatering idag men jag hoppas hinna med lite imorgon! Har mycket att berätta ju! =)

ps Håller på att grodda linser och Rejuvelacen står och jäser =) Snart kan vi äta ännu bättre mat här hemma oxå!

No comments:

Post a Comment