Thursday 23 September 2010

Dag 11 på Living Food i Valdemarsvik.

Har precis tagit en promenad och sagt adjö till den vackra skogen. Förhoppningsvis hinner jag med en tur imorgon också men det är bäst att redan ha sagt adjö för att vara på den säkra sidan.

Sedan jag skrev senast har jag som sagt hjälpt till i köket med lunchförberedelser. Jag lagade energisoppa och gjorde fröost. Det var enkelt för jag behövde bara följa recepten. Vi har dessutom gjort pizza som vi sedan torkade i torkugnen. Degen gjordes på groddat råg och rejuvelac som mixades till en lagom konsistens. Smeten hällde vi sedan ut på ett smörpapper på en torkugnsplatta och det skall vara ett ganska tunt lager. Sen täckte vi med finhackad tomat, precis som på vanlig pizza, och fyllde på med olika grönsaker och kryddor. Pizzan skall sedan torka i minst 15h i torkugn. Vi gjorde även bröd vid detta tillfälle genom att strö över kummin över rågsmeten. Pizzan skall vi äta ikväll och då blir det även tårta.

Resten av mina kamrater gör lever- och gallrensning så de åt ingen frukost i morse. Frukosten var förresten en alldeles ljuvlig nyponfrukt-soppa med blötlagda russin till. Pojkarna där hemma kommer att älska en sådan frukost!

Jag är ganska trött mentalt just nu efter 2*2h terapisamtal med Anita Svensson. Vi går verkligen på djupet och rensar en massa gammalt skräp. Jag vill hinna med en sittning till idag men egentligen är jag för trött. Men det är bäst att passa på nu när jag är här!

Jag har det så himla bra här men jag längtar efter mina älsklingar så det skall bli skönt att åka hem imorgon!

stockholm

Imorgon får vi kramas igen =) och på lördag hämtar jag grabbarna =)

No comments:

Post a Comment