Saturday 18 April 2015

Humble brush.

God morgon!

Tänkte berätta vad som låg i paketet när vi gick på date häromdagen Charlie och jag. Jo en liten tandborste av märket Humble brush. Jag såg dessa borstar på Fram första gången och köpte varsin till hela familjen.

Svart borst till Mattias och Vincent, rosa till mig, turkos till Alexander och den minsta, med vitt borst, till Charlie. Lilla N som vi besökte fick en likadan bebisvariant som Charlie har.



Förutom att tandborstarna, som är i bambu, är superfina och verkligen sköna att borsta med så gör man en god gärning när man köper en borste. För varje såld borste skänker företaget en fysisk tandborste eller motsvarigheten av en till människor i behov av tandvård. Humble brush är ett svenskt företag och det känns som win-win för många när jag köpt min tandborste. Bara att slippa de traditionella tråkiga tandborstarna i plast är ju värt det hela. Sen känns det riktigt bra att jag nu har hjälpt sex andra personer till en chans till bättre tandhälsa!


2 comments:

  1. Åh, va spännande!! Dessa har jag också funderat på att köpa. Mycket för att på ett enkelt sätt "plastbanta". Men jag har ännu inte kommit mig för...

    Var också precis som du inne på det här med sugrör, så för ett år sedan köpte jag tjocka sugrör i glas. De är himla goda att dricka med, och så känns det skönt att inte hela tiden stoppa plast i munnen.

    Roligt att du fått en liten "kick" igen. ;)

    Jag har så smått, så smått börjat bläddra i mina böcker, men det är så mycket som pockar på uppmärksamhet hela tiden, så det tar sin lilla tid.

    Men oj vad kroppen hela tiden SKRIKER efter frukt, i första hand. Jag känner hur jag håller på att kryper ur mitt eget skinn om jag inte får i mig tillräckligt. :D

    ...visst är det ljuvligt!! ;)

    Kram, kram!!
    //Olivia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du kommer inte ångra dig om du provar dem!!! Jättesköna och fräscha att använda :)) Så gör du ju en god gärning också :)

      Låter jättefräscht med sugrör i glas!

      Ta den tid du behöver. Allt har sin tid. Lusten till att äta renare och hälsosammare brukar ju inträffa så här års så det är bara att rida på vågen.

      Ja visst är det härligt med frukt!? Så fräscht och gott!

      kram kram :))

      Delete