Friday 3 April 2015

Glad Påsk!

Hej på er! Jag önskar er en riktigt glad påsk!

Jag började mitt firande med en 30 min meditation. Yay!

Sen planerade vi påskmaten. Det blir zucchinibiffar, fänkålssallad och kronärtskockskräm bland annat. Allt från den inspirerande tidningen Vego. Mums!

Just nu står jag dock och dricker en god smoothie som innehåller rödbetsblast, nässelpulver och hampafrön. Och en massa bananer förstås 😊

Och vet ni vad? Det går att äta makalöst gott, färgstarkt och upplyftande och samtidigt vara snäll mot både kropp, själ, vår planet och alla de andra varelser som delar vår stund här på jorden. Det kallar jag att unna sig. På riktigt 😊

1 comment:

  1. Åh, apropå att "unna sig". Jag tog upp den diskussionen på jobbet i veckan.

    Tänk om vi skulle kunna börja tänka på "att unna oss" som något positivt och bra för kroppen, istället för att det hela tiden ska vara något gott=onyttigt.

    Tänk om det istället skulle kunna handla om att ta hand om oss själva. Hur skulle det kunna se ut?

    Det är en tungrodd båt... Hehe... Men man måste ju börja någonstans, eller hur? ;)

    En riktigt glad påsk!!

    Kram,
    Olivia

    ReplyDelete