Tuesday 14 April 2015

Fram

Hej på er!

Jisses, bloggandet har varit så sporadiskt att jag nästan glömt av vilket verktyg jag använder för ändamålet. Men bara nästan ;)

Här hemma har det hänt massor. Röjandet fortsätter och jag skall berätta mer om det i ett annat inlägg. Charlie växer och frodas och har nu fyllt ett år!

I förmiddags var vi på Fram och fyllde på med diverse godsaker. Apelsiner, medjool dadlar, sallad, linfrön m m


Fram, min älskade lilla ekobutik som är en fröjd att besöka.


En låda apelsiner till juicen på morgonen...


Dadlar att slänga i smoothien för att dryga ut med kalorier :)


Det går åt mycket energi när man ammar och om jag inte passar mig tynar jag bort. Då är det perfekt att slänga i några dadlar för att få kompakta kalorier. 



Tittut! En selfie mitt i språnget. Jag älskar min orange tröja som min svägerska köpte i Davos förra sommaren. Det blir mest vita toppar och jeans nu när jag är mammaledig. Jag har skänkt bort två stora säckar kläder under min rensning också. Skall visa bild på hur det ser ut i min garderob senare. 


Jag fyllde på med lite te också. Jag dricker bara yogite och mina ayurvediska teer längst ner på bilden. Lipton är till för gäster som tycker att yogite är för suspekt :) Sen är det en till sort i lådan som jag aldrig provat. Kan ni gissa vilken? :)

2 comments:

  1. Hej.

    Va kul att de går framåt med rensningen, perfekt tid nu att få hjälp av vårens energier. Spännande med garderobsrensningen, jeans och t-shirt är perfekt, enkelt och snyggt :D hm jag gissar på men´s tea ;)

    kram Cathrine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Ja det är verkligen en perfekt tid! Och det är sååå skönt! Långsamt sätter sig det nya tankesättet i mig också så jag hoppas att jag i framtiden skall vara lika långt på detta område som du!

      Ha, ha, rätt gissat! :))

      kram kram

      Delete