Thursday 27 October 2016

Torsdagsmys.

God kväll på er!

Sitter i soffan med Mattias och en av katterna, Ruby och myser. Jag har läst lite bloggar. Jag tycker om att läsa om kvinnor som ger mig energi. Blondinbella, Charlotte Perrelli och Vanja Wikström blev det ikväll. Och nej jag håller inte med om allt de skriver och tänker men de har alla en så härlig energi som jag tycker smittar av sig.

Min anti-förkylningsmetod fungerade den här gången också förresten! I mitt förra inlägg skrev jag att jag hade känningar i halsen och därför gick över till 100% raw 80/10/10. Det är ju så trist och slöseri med tid att vara förkyld så det är skönt att slippa :) Jag har dessutom fokuserat på sömn så det har inte blivit någon morgonyoga men det hoppas jag på att få till imorgon. Om jag inte blir störd under natten brukar jag vakna efter ca 7 timmar och vara utvilad. Lägger jag mig 22 som jag brukar innebär det att jag vaknar 05. Något senare nu när det är mörkare dock. Men det är skönt att vakna utvilad och komma igång och göra yoga och meditera.

Jag har väldigt mycket på jobbet just nu. Jag är ju inte bara en fruktälskande yogi utan jag arbetar även som projektledare. På måndag har vi en viktig deadline, vi har acceptanstester för det system jag arbetar med att införa så jag har mycket fokus på det idag. Idag på lunchen sa en kollega: nu får du berätta vad du har för spännande saker på gång i ditt liv och jag var alldeles blank och svarade att nä jag har inga spännande saker alls, jag hade bara fokus på jobbet. Tunnelseende. Det är okej att ha det så i perioder men sedan måste det finnas luft igen. När jag stannade upp en stund kom jag ju på att jag hade en massa roliga saker att berätta om.

Så här såg det ut när Charlie och jag var ute på vår lediga dag i veckan:



Avslutar med en bild på en av veckans smarriga smoothies tillsammans med min fina orkidé som har blommat konstant sedan jag fick den på min födelsedag i mitten av juli. 



No comments:

Post a Comment