Friday 28 October 2016

Fredag!


Så skönt med fredagkväll! Idag har det varit en fullspäckad dag på jobbet och jag vill bara stänga jobbdörren och lägga den här veckan bakom mig. Det är det som är så skönt med vecko-indelningen. Nästa vecka är det en ny vecka med nya möjligheter. Jag är inte nöjd med min insats på jobbet just nu och när jag åkte hem från jobbet började den kritiska rösten inom mig orera. Men då kunde jag ta del av en av de styrkor som regelbunden meditation ger. Nämligen förmågan att detektera negativitet. Snabbt bestämde jag mig för om denna dag och denna vecka skulle få förstöra resten av dagen och även helgen och beslutet blev självklart att inte låta det bli så. Jag gav mig själv en mental klapp på axeln och tröstade mig med att jag är bra precis som jag är. Sen skakade jag bokstavligt talat av den tråkiga känslan, satte på radion i bilen och såg fram emot en mysig eftermiddag/kväll med Charlie.

Mattias är hos kompisar och de stora killarna hos sin pappa så jag får rå om Charlie alldeles själv. Det blev till att festa på mango när vi kom hem!

Dock blev det inte så mycket till mamman då även Charlie älskar mango och vem kan neka sin lille älskling när han säger mer, mer, mer?


Till middag blev det en stooor sallad till mig med min underbara dressing, som även Charlie älskar:
  • 3 tomater
  • 4 soltorkade tomater
  • en halv vitlöksklyfta, annars blir det för starkt för lilleman
  • en näve pinjenötter
  • massa färsk basilika
Mixa allt och du får en riktigt smaskig dressing till salladen! 



Charlie åt majspasta, min dressing, kikärter, pumpafrön, gurka och sallad.


Dressingen - den ser nog inte så vacker ut men den är jättegod!!! :) 



Innan middagen mumsade jag några päron också! 


Avslutar bildserien med en selfie från tidigare ikväll. Nu är det strax läggdags för den här damen. Jag ser fram emot en skön helg med krispigt soligt väder. God natt! :) 


No comments:

Post a Comment