Sunday 23 October 2016

Hej på er!

Hej på er!

Jag är såååå sugen på att börja blogga igen. Jag saknar det jättemycket. Det är så mycket jag vill dela med er. Det har gått mer än 3 månader sedan mitt förra inlägg. Då skrev jag att jag vill plocka bort 40 and Fit On Fruit. Det blir intressant att se om ni hittar hit ändå :)

Igår firade Mattias företag 30 år och vi var bjudna på en jättetrevlig fest! Maten var fantastisk. Jag tycker bara det blir bättre och bättre för oss som väljer växtbaserat. Vi bodde på hotell Bellora i centrala Göteborg och det var jättemysigt. Vi hade meddelat att vi ville ha vegansk frukost och de hade stenkoll när vi kom och meddelade även tjejerna i köket. Jag frossade i melon, ananas och säkert ett halvt kilo druvor. Såååå mumsig start på dagen. Jag har haft lite känningar i halsen sedan i fredags kväll och det som brukar hindra en förkylning att bryta ut för mig är att köra 100% raw 80/10/10 tills det vänder. Annars brukar min förkylningsprocess alltid se ut på följande sätt: skav i halsen, ont i halsen, snuva och sist hosta. Jag blev lite bekymrad över att jag skulle äta lagad mat på festen igår men det tycks inte ha påverkat min begynnande förkylning negativt. Dessutom blev det på tok för sent i säng för en kvällstrött människa som jag :) Tror jag somnade efter 02 någon gång. Ni som följer mig vet säkert att jag inte dricker någon alkohol heller. Jag gillar känslan av att ha skärpta sinnen samt ogillar känslan av att belasta levern i onödan. Därför har jag valt bort alkohol.

Jag har inga bilder att dela från festen just nu. Även om vi var väldigt snygga ;) Men jag kan dela en annan rolig sak. Mattias har pratat om en kille som arbetar hos en av kunderna till företaget där han arbetar. Han hoppades att han skulle komma till festen då även kunder var bjudna. Det visade sig att han var där och när Mattias presenterade mig som sin fru så sa killen att han visste vem jag var från bloggen 40andFitOnFruit. Det känns alltid lika märkligt när någon känner igen mig på det sättet :)

Delar en bild som jag tycker är så himla härlig. Den är någon månad gammal tror jag. Jag har precis varit ute och sprungit och är på väg ner till bottenvåningen för att köra ett yogapass. Jag har, efter att ha provat lite andra yogaformer, hittat tillbaka till Kundaliniyogan igen. Det känns toppen!




No comments:

Post a Comment