Thursday 5 March 2015

Avokadoris

Hej på er! Har ni det bra?

Det är så mycket saker jag vill blogga om men jag får prioritera ner bloggandet lite just nu för det är så mycket annat. Jag röjer fortfarande och den senaste tiden har det varit mycket med mammas lägenhet. Jag har tagit mina gamla saker från mammas vind, vilket ju verkligen var på tiden men då har jag ju även dessa gamla godbitar att gå igenom. Jag har hittat gamla brev från 80-talet och ursöta kärleksbrev från när jag var 10-11 år. Nu har vi fått sålt lägenheten och köparen tar den i befintligt skick, d v s vi behöver inte tömma den på de saker varken vi eller mamma vill ha och vi behöver inte tänka på flyttstädning. Det tycker brorsan och jag är jätteskönt i sammanhanget. Jag skall åka dit en sista gång i helgen och ta de sista sakerna vi vill ha sedan är det inget mer förrän lägenheten överlåts 1 april.

Idag serverades det avokadoris och mixade kikärtor till den unge herren till lunch. Han har nu blivit vän med kikärtor, röda och gröna linser. Jag har inte hittat några fullvärdiga ekologiska veganska barnmatsburkar så det blir till att fixa det mesta själv. Eller komplettera färdiga burkar.


Det är en spännande resa det här för mig också. Jag har ju aldrig gett något barn veganskt tidigare. Men det är ju verkligen inte särskilt krångligt. 



Självklart har Charlie även utvecklats till en fruktälskare av rang. Bananer, päron, äpplen, khaki, cherimoya och här på bilden vindruvor. Allt slinker ner! 


2 comments:

  1. Vågar du ge honom ris efter uttalandet på nyheterna nyligen om för höga halter av arsenik i riset?

    ReplyDelete
  2. Förstår att det måste vara mycket att stå i för dig/er.
    Och att rensa och fixa efter någon annan tar det hela till en annan nivå också...
    Men va mysigt ändå att hitta en massa gamla brev m.m. :)
    Det är alltid roligt att spara på det. Åh, det är så härligt att kunna bli lite nostalgisk och sitta och mysa med sådant. :)

    När det gäller din gullunge ;) kan jag ju inte tänka mig annat än att du har tittat in hos Mango Island Mamma - Ellen Fisher. Jag blir så glad när jag ser filmerna med Elvis. :) Det är så härligt att se med vilken aptit han äter en massa gott. Tänk om vi vuxna kunde vara lika nyfikna och öppna! ;)

    Det är i alla fall riktigt härligt när du får lite tid över för att titta in här. Tack!

    Kram, kram!!

    //Olivia

    ReplyDelete