Sunday 2 December 2012

Julshopping och raw food.

Varken min man eller jag tycker särskilt mycket om att gå på stan och shoppa. Men nu igår hade vi bestämt oss att det var dags. Eller egentligen var den min man som tog tag i det hela och deklarerade att nu på lördag bör vi gå och shoppa! Som lockbete för oss bestämde vi att först äta brunch på Rawfoodbaren. Brunchen igår var inte lika god som lasagnen jag åt i första gången jag var dig och enligt makens och mitt tycke var det för mycket söta saker till. Vi fick underbart goda kakor och en muffin men jag hade hellre skippat dessa och ätit några fler ickesöta saker. Men stämning var på topp och vi njöt i fulla drag av att bara kunna äta ute tillsammans <3

20121201_122030

Efter detta var vi mätta och belåtna och vi styrde kosan mot leksaksaffären för att köpa en present till min gudson som vi skall fira nästa vecka. Han är dessutom barnens kusin och lika gammal som min yngste son, dock fyller min yngste i januari och kusinen nu i december. Vi köpte även julklappar till pojkarna. Det här är första julen som äldste sonen sa att han hellre vill ha pengar än prylar vilket vi förstås välkomnar.

Nöjda och glada efter att ha klarat av shoppingen i leksaksaffären styrde vi kosan till NK. Vi fick ju  presentkort när vi hade vår 75-årsfest i augusti som vi ännu inte utnyttjat (som sagt, ingen av oss gillar att gå på stan och shoppa så det har helt enkelt inte blivit av förrän nu LOL). Vi köpte en matberedare och en citruspress för pengarna!

20121201_194738

Citruspressen invigde jag i morse och den får gott betyg!

20121202_074234

No comments:

Post a Comment