Friday 18 May 2012

Äntligen =)

Aaahhh, äntligen uppehåll och t o m lite sol. Det visade sig bli lite för varmt med långa tights men nu är ju mina rundor fortfarande ganska korta så jag hann inte bli för varm. Jag är så glad att jag har i bakhuvudet att jag skall skynda långsamt. Max 3 km och max 7 min/km och jag lyckas faktiskt hålla det ganska bra =) Tempot blir lite snabbt ibland men då lägger jag in avsnitt med gång. För mig är det jättenyttigt att träna på att skynda långsamt. Både midnattslopp ( 1 mil i augusti ) och GöteborgsVarv (21 km i maj nästa år) hägrar men nope, jag skall ge kroppen rejält med tid att återhämta sig. Det är bara så underbart att springa =) Tricket är att skynda långsamt om man är nybörjare. Man skall inte få blodsmak och vara illamående när man springar. Att springa skall vara härligt =)

No comments:

Post a Comment