Monday 20 July 2015

Yogamorgon.

Hej på er!

Undrar om ni hittar hit nu när jag varit borta så länge. Jag började min dag med yoga utomhus på en helt fantastisk plats. Med en 16 månaders har jag prioriterat att sova och att meditera. Yogan har fått vänta. Nu har Mattias semester dock och jag kände för att få in lite yoga i mitt liv igen. Min gamla yogalärare håller utomhusklasser under några veckor nu i sommar och det var en härlig känsla att få vara elev för första gången på länge. Alltid finns det något nytt att lära. Jag älskar att undervisa men jag har inte kommit igång igen efter lillemans födelse så det kändes extra speciellt att få yoga idag.

Det är ofta så trevliga människor som yogar också *skrattar*. Så det blev en del härligt eftersnack. Pratade med en ung tjej som varit i Asien och yogat och mediterat och kommit hem som en ny människa, enligt sin mamma :) Det var fantastiskt att prata med henne. Hon hade en så härlig närvaro. Dessutom arbetar hon extra som barnvakt. Så när jag kom hem från yogan sa jag till Mattias, jag har hittat vår barnvakt! Vi har pratat om att ha någon som kommer hem till oss någon  gång i veckan och är med Charlie så kan vi med gott samvete göra andra saker. Ni som har små barn vet hur det är. Det är så mycket man vill hinna med och så vill man kunna göra en del saker utan att be om lov av den andre partnern så att säga. Jag vill yoga och meditera mer och jag tror Mattias vill sitta vid datorn mer ;) Sen är det så att jag älskar att vara med Charlie och det är inte långa stunder jag behöver för att få andrum. Två-tre timmar. Max. Sen saknar jag. Så nu fantiserar jag om att hon kommer hit på eftermiddagen, leker och yogar med Charlie, och hon tycker det är viktigt att vara ute också. Jag kan göra vad jag vill denna tid och sedan kan jag laga middag så kan hon äta med hela familjen. Hon längtade nämligen hem till sin chiapudding som hon brukar ha till frukost sa hon i morse så jag har en känsla av att hon uppskattar en växtbaserad kost som vi serverar här hemma. Så, nu har jag fantiserat klart, så får vi se hur detta landar.

Om ni nu hittar hit mina fina läsare så berätta gärna hur ni har det så här mitt i sommaren!

Det var här jag yogade i morse... Så vackert!

2 comments:

  1. Åh, va roligt att höra ifrån dig igen. :) Och vad härligt med utomhus-yoga!

    Sommar och semester är verkligen en ljuvlig tid, och jag försöker göra mitt bästa att ta hand om mig. Lättare sagt än gjort emellanåt...

    Jag började enligt David Klein's rekommendationer i våras, men min mage ville ändå inte samarbeta. Efter 3-4 veckor kände jag att jag var tvungen att prova något annat. Så nu äter jag en (enligt konventionella mått mätt) magvänlig/mild/snäll diet, innefattande bl.a. havregrynsgröt, kokt torsk m.m. Och magen är nu lugn som en filbunke, för det mesta i alla fall...

    Jag går och sneglar på min slowstar juicer och längtar tills min mage vill samarbeta lite mera, och jag kan få dricka mina fruktjuicer igen. :)

    Jag har även börjat med Bioresonans, och hoppas på det sättet komma fram till vad som är problemet, och få läkt ut min stackars mage.

    Önskar dig en fortsatt ljuvlig sommar!!

    Kram, kram!!
    //Olivia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vilka härliga nyheter Olivia!!!! Så skönt att lilla magen mår bättre. Jag har hört mycket gott om Bioresonansterapi. Hoppas det kan hjälpa även dig! Håll mig gärna uppdaterad :)

      Varm kram
      Jessica

      Delete