Monday 27 July 2015

Yoga och spel.

Hej igen!
Så har det redan gått en vecka till! Idag började jag med utomhusyoga igen och det var riktigt härligt. Efter yogan åkte jag till vårt nybyggda kulturhus för att höra om det går att hålla yogalektioner där. Jag blev helt enkelt sugen på att komma igång igen efter mitt uppehåll :) Blir spännande att se vad det resulterar i!

Här har vi, som på många andra platser, en lite kyligare sommar. Vi har ägnat åt oss att röja bland barnens saker och möblera om. Alexanders hylla skall till Charlies rum, mina bokhyllor som står i det som numera är Charlies rum skall flyttas o s v. Perfekt en sådan här sommar!

När det gäller vädret så gör det mig ingenting att sommaren inte räknas som bra. Jag är lite förundrad över varför jag känner så. Jag brukar ju tycka det är viktigt med sol och värme. Kanske beror det på att jag varit föräldraledig så länge att jag vet att vädret kommer och går. Det finns bättre och det finns sämre dagar. Dessutom hade vi två dagar med ca 30 grader och jag tyckte att det var alldeles på tok för varmt! Vi blev alldeles sega allihop och orkade inte göra någonting. Hur påverkas du själv av sommarvädret? Är du också föräldraledig och känner som jag?

Och oavsett vädret har vi gjort precis de saker jag velat göra i sommar. Varit på Liseberg med barnen, varit i Varberg och övernattat och spelat minigolf, sprungit med barnen m m. Själv har jag mediterat mycket och nej, när jag tänker efter så finns det ingenting jag har saknat.

I eftermiddags/kväll har vi spelat brädspel. Vi började med Den försvunna diamanten och sedan gick vi över till Cluedo. Cluedo får vi spela färdigt imorgon för där hann vi inte klart.


Spelet får stå och vänta till imorgon :)

Nu skall jag gå och meditera och sedan avrunda kvällen med en kopp te i soffan. De andra kollar film resp sitter vid datorn. Charlie sover förstås.

2 comments:

  1. Hur går det med synträningen?

    ReplyDelete
  2. Åh, nu har jag fått hem en leverans ifrån Softskin. :D

    Jag beställde ett genomskinligt nagellack/conditioner, från Acquarella. Och jag är supernöjd än så länge. Va skönt det ska bli och inte sitta med den där hemska doften och fundera på vad det egentligen är man lägger på sina naglar.

    Jag beställde också hårfärg ifrån Radico. Det ska bli himla spännande, då jag verkligen vill komma ifrån färgen som salongen har.

    Sen beställde jag Akoma black soap. Jag har läst en del om den, och den är bara gjord på Shea smör, kokosolja, aska och vatten. Jag blir så nyfiken och måste prova. :)

    Sen såg jag Kristinas senaste video om hudvård, där hon visar upp sitt nya egna märke. Rose Cacao. <3 Så jag beställde kakaosmör också, och ska prova att till en början blanda det med vispad kokosolja, och se vad som händer. :) Hur fel kan det bli...? ;)

    Hoppas allt är bra med dig.

    Kram, kram!!
    //Olivia

    ReplyDelete