Monday 2 February 2015

Hungrig!

Tjoho, nu är jag hungrig igen så jag har gjort en grön smoothie att dela med Vincent.


Alexander kommer inte förrän imorgon för de skall på en utflykt tidigt imorgon bitti som hans pappa följer med på så då var det smidigast att han stannar en natt till där. Tur att det finns videosamtal säger jag bara så att man kan få se även sina stora älsklingar varje dag! 

Jag bara måste visa en bild på drinken jag gjorde häromdagen. Visst är den vacker!? 


Färskpressad juice från blodapelsin mixad med basilika blir så här vacker och dessutom blir den riktigt frisk och god!

2 comments:

  1. Tjoho!! ;)

    Hoppas du återhämtat dig från din förkylning. Jag är säker på att fast du blev förkyld återhämtar sig din kropp på ett helt annat sätt än vad en "allätare" ;) gör.

    Jag ville bara berätta att igår hämtade jag ut ett paket med två fina böcker i. :)
    "The 80/10/10 diet" och "Self healing colitis & crohn's". Det ska bli så himla intressant att läsa!!

    Jag har så länge jag kan komma ihåg haft en uppblåst mage. Även när jag var yngre och smal som en sticka, putade magen alltid ut. (Det fanns nog kanske inte så mycket muskler i den heller, då jag inte var aktiv). Den har liksom alltid haft ett eget liv. Jag har provat en massa olika saker, och läst allt jag kommit över, men inget har fungerat. Det är också en av anledningarna till att jag fastnade för din blogg, för du hade ju också problem med din stackars mage. Och det är så härligt att läsa att det ordnade sig. :)

    Ha en superhärlig tisdag!!

    Kram,
    Olivia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjoho Olivia!!! :))
      Tack jag har återhämtat mig men kom av mig lite i bloggandet :)

      Åh så roligt, det är riktigt bra böcker! Self healing blev ju min vändpunkt. Har du hunnit börja läsa? Har du börjat implementera några saker i din kost? Nu håller vi tummarna för att du skall få ordning på magen!!! Det är underbart att inte behöva tänka på sin mage längre. Den som alltid upptog så mycket tankar förr!

      Ha en härlig dag!!!

      kram kram
      Jessica

      Delete