Saturday 28 September 2013

Vikten av att göra ingenting.

IMG_20130916_074150

Jag leder ett enormt tidspressat projekt på jobbet just nu. Projektet startade i mitten på maj och skall vara klart sista veckan i oktober. Jag gillar verkligen att arbeta efter tydliga mål och jag tycker om när det händer saker men det tar förstås mycket energi. Det är viktigt att komma ihåg att äta och sova ordentligt. Just ätandet kan jag glömma bort ibland när jag arbetar väldigt intensivt men det straffar ju sig direkt med att man blir trött. Så mitt motto är hela tiden: äta och sova ordentligt. Vi hade också en sedan länge inplanerad semesterresa till Turkiet 11 september och en vecka framåt. Det kändes lite sådär att åka iväg mitt i projektet men jag hade bra back up så det kändes tryggt. Under det första dygnet snurrade arbetet i huvudet men sedan var jag bara på semester. Vi hade all inclusive och alla barnen(reste med min bror och hans familj) var nöjda med att hänga vid poolen alternativt något dopp i havet emellanåt så alla vi vuxna var totalt avslappnade. Det dröjde inte länge innan jag fylldes på av energi och kreativitet igen. Det blir så tydligt att man behöver stillhet och paus för att få plats med annat. Min man tog den här bilden och för mig representerar den stillhet och lugn. Vikten av att ibland göra ingenting eller snarare att vara helt i nuet utan krav.

No comments:

Post a Comment