Saturday 28 September 2013

Jag älskar min kökshörna =)

fruitCorner

Visst är det fantastiskt med alla färger!? Jag har vattenmeloner också men de ligger i en låda på golvet. Den här veckan som gått har jag ätit vattenmelon till frukost, plommon, vindruvor och bananer på jobbet och frukt och något grönt när jag kommer hem. För mig är det enormt viktigt att ha variation under dagen när jag äter så här. Om jag bara har mogna bananer hemma blir jag inte lycklig. Bananer är inte en favoritfrukt men innehåller mycket kalorier så därför blir det ofta en banansmoothie per dag. Jag strävar efter att äta ekologiskt och vår ICA där jag bor är riktigt bra men jag vill ha ännu mer ekologiskt! Bananerna och apelsinerna är från ICA. Resten har jag köpt i den ekologiska butiken Fram i Göteborg.

2 comments:

  1. hur mycket pengar lägger du i månaden på mat? vart i sverige skulle du anse vara bäst att bo på från ett 80/10/10 perspektiv? vart i världen skulle du flytta från ett 80/10/10 perspektiv? odlar du egen mat? vet du några svenskar som lever som du fast i något annat land? skulle va väldigt tacksam för svar! :)

    ReplyDelete
  2. Hej!

    Hittade den här bloggen när jag letade efter lite information på ayurveda, men har också varit inne på raw food ett tag. Det som tyvärr styr mig mest är den ekonomiska aspekten, då jag är student och undrar precis som anonym 1 ovan undrade ungefär hur mycket du lägger ner på mat i veckan.

    Svar uppskattas verkligen då de jag annars har att utgå från bor i andra länder och det blir lite svårt att jämföra utgifterna på grund av det.

    ReplyDelete