Thursday 11 April 2013

Det rullar på =)

Hej på er!

Jisses, det är så längesedan jag skrev ett inlägg här att jag nästan glömt hur man gör =) Mitt liv rullar på. Jag har haft en riktigt hektisk period på jobbet men nu har det börjat lugna ner sig. Jag har fortfarande yogaklasser en kväll i veckan och jag har även börjat på Marie Forleos B-school. B-school är en online kurs som löper över 8 veckor. Riktigt intressant och roligt. I helgen firade vi min svärfar hemma hos min mans bror. Hans söta sambo hade gjort en raw frukttårta till mig. Visst är den vacker!?!?

20130407_185523

9 comments:

  1. Hej Jessica!
    Jag visste väl att jag kände igen dig. Det var dock först när jag kom hem som jag mindes att det var från den här bloggen som jag ju varit inne och kikat på emellanåt. Jag är bra på ansikten. ;)
    Vill bara säga tack för att du delade med dig av det du varit med om och tack för trevligt lunchsällskap idag. Din energi och entusiam smittar av sig och du har inspirerat mig att börja se över min kost igen.

    Önskar dig en härlig afton! :)
    Kramar från Carina, KY-lärarutbildningen 2012-2014

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men så häftigt Carina!!!! =)))
      Så glad jag blir att kunna inspirera! Nu vet du ju var du hittar mig om du har fler funderingar.

      Varma kramar
      Jessica

      Delete
  2. Hej Jessica!
    Jag är intresserad av raw food pga hälsoproblem och skulle vilja koma i kontakt med dig då jag tror mer på 801010 än sk gourmet raw food och har frågor och funderingar... Har du ngn mail?
    Kram
    /Marie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Marie!
      Du hittar mig på facebook på 40andFitOnFruit och där kan du skicka ett meddelande med dina frågor.

      kram
      Jessica

      Delete
  3. Hej fina Jessica!

    Som jag saknar dig!❤
    Hoppas allt är underbart fint med dig!

    Glada pussar & massa kärlek
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej fina Anna!!!!
      Jag var på semester med familjen i Spanien i början på maj och sedan dess har jag varit kvar i ett skönt semestermode =) Allt är bara fint med mig <3
      Är allt fint med dig också?

      Kramar och kärlek!!! =))
      Jessica

      Delete
  4. Ser jättegott ut (trots att jag ej tål grön kiwi) glad att hittat hit - inspiration behövs och fann din blogg via 30 bananer om dagen, där jag nyss blev med! Nu skall jag kolla igenom din blogg lite, är nyfiken på Yoga nämligen...

    ReplyDelete
  5. Hej! Vad roligt att det finns människor som håller på med 80/10/10 även i norden. Jag inbillade mig redan att jag nästan var den enda som var intresserad av det. Och jag läste att du också känner till Gerson Therapy. Vi verkar ha ganska liknande tankar om kost och hälsa. Jag höll mig nyligen till rå 80/10/10 i en månads tid men jag orkade inte fortsätta längre eftersom det kändes som att jag gick miste om så många smaker och recept. Nu äter jag glutenfri veganmat och äter fortfarande mycket rå frukt och en del råa grönsaker. Jag undrar om du som är insatt i ett och annat har något att säga om hur man ska bota akne? Att äta glutenfritt och veganskt verkar inte vara tillräckligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Laura!
      Vi är allt ett gäng som gillar 80/10/10 här i Sverige. Det låter väl jätteklokt att ta det i din takt. Lite pö om pö :) Det jag hört om acne är att det inte sällan kopplas ihop med mjölkprotein. Hur länge har du ätit veganskt?
      kram
      Jessica

      Delete