Tuesday 26 November 2013

Förändringar.

Så här halvvägs i min graviditet har jag upptäckt att det inte fungerar att börja dagen med en juicefrukost. Jag behöver något stadigare, som en ordentlig banansmoothie t ex. Juice vill jag ändå ha emellanåt och det blir minst ett glas färskpressad apelsinjuice så här i apelsintider och emellanåt, som idag, en god juice på äpplen, morötter, selleri och ingefära. 3 sorters äpplen! Visst är det vackra färger!? Selleri ger mig alltid en extra energikick!

juice

4 comments:

  1. Åh, vilken härlig blogg du har ;)
    Hittade till dig när jag sökte om 80/101/10 och är frälst :))
    Är vegan 80%raw i 5 år och lite tillagad mat då och då, har candida, migrän och vill så gärna bli av med så , har precis börjat min nya diet , väntar bara på min nya bok av D ouglas Graham ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Välkommen hit :) Du är helt på rätt spår och det finns ingen anledning att gå och må dåligt. Vet du om din migrän är kostrelaterad eller spänningsrelaterad?
      kram
      Jessica

      Delete
  2. Åh, jag tror det är både och :/ choklad, vin ,ost, vete gick inte men det tog lång tid för mig att inse det :( men har även spännings huvudvärk som lät går över till migrän vid väder omslag och vid mens, lite bökigt är det ;)
    Men redan att bli Vegan och utesluta en hel del onyttigheter blev jag mycket bättre , dock jag vet någonstans inne i mig att jag kan bli helt frisk och det vill jag :) jag trivs med frukt och grönt och utesluter kemikalier i hygien artiklar och smink, tandkräm mm. Jag är också 40 år ;) Hatha yoga lärare sen ett år tillbaka ;) , gym 3 dgr i veckan, löper 1-2 dgr i veckan. Migränen är nåt jag haft sedan jag va 15 år och jag tycker att det räcker nu!
    Har bara en fråga, bubblig och uppsväld i mage de första veckor är det normalt ? Utränsningssymptom ?

    Tack för feedback ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Jag följde ju David Kleins råd för personer med magproblem så jag hade aldrig problem med magen. Tvärtom, den var bra från dag ett. Hur ser en typisk matdag ut för dig nu?

      Om jag inte är noga med min yoga har jag en tendesn att få spänningshuvudvärk, jag har hittat en riktigt bra bok om detta som jag skall tipsa om så håll utkik!

      Självklart kommer du att bli frisk, du har helt rätt inställning :D

      kram

      Delete