Saturday 19 February 2011

Min pension.

Vi promenerade ner till vår lokala Thai med en kylväska i högsta hugg. Vi gick förbi min brors hus och de kom ut och undrade om vi var på väg till stranden ;) eftersom vi brukar ha samma väska till stranden. Under tiden vi väntade på maten gick vi in i den lokala mataffären och jag kan liksom aldrig låta bli att förundras över hur lite det finns för oss att köpa i den butiken. Bröd, bröd, bröd, godis, godis, godis, halvfabrikat, halvfabrikat. Frukthörnan är minimal och inget ekologiskt så långt ögat kan nå. Jo vi hittade en liten flaska ekologisk olivolja som vi fick lämna tillbaka när vi upptäckte att den går ut om 6 dagar =) Det är ju i alla fall Coop. Dock blev det två tidningar till mig. En last jag har när semesterkänsla infinner sig är att köpa mig en tidning. Förr prenumererade jag men det var så sällan jag hann läsa så nu köper jag en tidning eller två när lusten faller på. Jag har semesterkänsla i dag med andra ord =)

IMG_2040 Tidningar inköpta idag.

Trötthet, magont, yrsel… med vad är det, doktorn? De kända diagnoserna. Är den rubrik som lockade mig mest med tara. Vad säger man om sådana saker i en tidning som tara? _Skall bli intressant att se =) Allt i Hemmet är den inredningstidning som jag tycker är mysigast. Inte så mycket reklam i heller. Jag gillar inte reklam =) Jag bläddrar alltid förbi och noterar ingenting ö h t. Annars brukar jag köpa den relativt nya svenska yogatidningen omYogaom. Riktigt bra! Men den finns inte i den här butikens utbud =)

Efter vår fantastiskt goda lunch blev det att ta fram laptopen och se över pensionen igen. Det var ett år sedan sist så det var verkligen hög tid! Minpension.se är jättebra tycker jag för den samlar allt på en sida så man kan få rätsida på alltihop. Det är lite snurrigt med ITPK hit och premiepension dit. Men på den här sidan så får man bra koll =)

IMG_2039 minpension.se och dagens andra smoothie i högsta hugg =)

Dagens andra gröna smoothie bestod av:

  • två bananer
  • 2 äpplen
  • 1 päron
  • en underbart god mango =)
  • hutlöst mycket romansallad =)
  • och som alltid, vatten!

Känns riktigt bra när jag placerat om lite i min premiepension och fått igång mitt månadssparande i privatpension igen. Jag hade ett avbrott i detta sparande när jag bodde ensam i mitt radhus för att bygga upp en buffert för oförutsedda kostnader. Just nu är tjänsten pensionsprognos avstängd men jag kunde göra allt jag ville trots detta =)

No comments:

Post a Comment