Thursday 28 November 2013

Julkonsert med en inspirerande kvinna.

S4H6061_final-720x485

På måndag skall jag och svägerskan på Charlotte Perrellis Julkonsert. Jag började läsa Charlottes blogg när jag var nyseparerad för ett antal år sedan för jag kände ingen annan i samma situation och hon har två pojkar i ungefär samma ålder som jag och separerade ungefär samtidigt. Sedan dess har jag fascinerats av denna energiska och jordnära kvinna. Min första tanke var att gå på konserten med min man och pojkarna men jag möttes av jäspningar och:  Är du seriös mamma? Ehum ja…. Så jag fann det lämpligare att fråga någon som uppskattar en härlig julkonsert lika mycket som jag Ler 

Sen är det ju första advent på söndag! Härligt tycker jag! På lördag skall grabbarna och jag baka lussekatter. Jag har sökt med ljus och lykta efter ett recept som är glutenfritt men inte är baserat på en färdigmix men tyvärr inte hittat något sådant. Anledningen till att jag inte vill ha färdigmixen är att de liksom aldrig kan låta bli att lägga till saker som jag inte vill ha. Jag vill ha så rent mjöl i påsen som möjligt Blinkar Att byta ut komjölken mot något ko-mjölksfritt är ju däremot inga problem men jag vet inte vad jag skall byta ut vetemjölet mot. Om någon har koll på detta så får ni gärna skriva en kommentar Ler

No comments:

Post a Comment