Monday 5 November 2012

Omfamna mörkret.

20120729_133153

När jag kom hem från jobbet idag var det mörkt sedan länge. Men kropp och sinne ville springa. Det blev nypremiär för mig att springa i mörkret. Jag bestämde mig för att omfamna och låta mig omfamnas av mörkret. Det blev en otroligt mysig löprunda där värmen från de hem jag sprang förbi uppfyllde mig och gjorde mina steg nästan fjäderlätta. Istället för att spjärna emot där förändring inte är möjlig blir allt så mycket ljusare om man kan acceptera och omfamna. <3

2 comments:

  1. Hej!
    Härlig blogg du har! Måste bara fråga om du "detoxa" när du startade på 801010? Och om, vad upplevde du då?
    Äter du vitkål, fänkål etc? Äter du russin
    (har aldrig sett det på 811 bloggar)?

    Tack för inspiration!
    Hälsningar Ruth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Ruth!
      Tack =) Roligt att du har hittat hit! Nej jag detoxade inget. Jag hade ätit en ganska ren diet, fri från socker, glutenfri, fri från animaliskt förutom ghee, innan jag började 811. Jag upplevde faktiskt bara positiva förändringar.
      Jag har ätit surkål tidigare men numera klarar jag inte det längre, det är alldeles för surt. Fänkål äter jag inte heller. Russin har jag inget sug efter. Dadlar äter jag när jag inte har någon annan mogen frukt. Helst av allt äter jag frukt med så mycket vätska som möjligt; mango, vindruvor, cherimoya, persimoner osv är favoriter.

      Härligt att kunna inspirera =)!
      Ha en fin dag!
      Jessica

      Delete